OTEVÍRÁNÍ ZÁKAZNICKÝCH ÚČTŮ NA MARKETPLACES
Marketplace je fenomén dnešní doby a e-commerce online tržnice 21. století. To platí pro celý svět a v posledních letech dost rozvinutě i pro Česko.
Největší hráči v ČR jsou Alza.cz, Mall.cz a ZOOT. Když se podíváme za hranice po Evropě a dále, tak největšími hráči jsou určitě Amazon, eBay, Wish, Allegro, Emag, e-commerce divize německého Kauflandu, Zalando, japonský Rakuten, Aliexpress, Walmart, Target, Asos, TaoBao, About You, Spartoo, Real, Hood a spousty dalších.
Podíl celkových tržeb v rámci internetového nakupování neustále roste. Dle průzkumů nadpoloviční většina nakupujících na internetu preferuje nákup právě pouze na marketplaces. Konkrétně 6 lidí z 10, kteří nakupují na internetu, tak volí právě nákup na Marketplace.
Většinou nám volají potenciální zákazníci a chrlí otázky na Amazon. Jasně, chápeme to, rozumíme tomu. Bavíme se o největším tržišti světa napříč všemi kontinenty. Tímto americkým gigantem to ale zdaleka nekončí. Pokud chcete prodávat a posílat své zboží například do Německa, je určitě dobré začít řešit i Kaufland, eBay a pro české prodejce méně známé ale u našich sousedů dlouhodobě etablované Real a Hood.
Pokud máte logisticky zvládnutý východ Evropy a cílíte na tamní zákazníky, musíte řešit původně rumunský eMAG.
Nabídka vašeho zboží prostřednictvím těchto tržišť je určitě nejlevnější způsob expanze. Není jednodušší a není levnější způsob a možnost, jak dostat produkty k zahraničním zákazníkům. Jednoduše řečeno, vyjednejte si podmínky a nastavte si logistický model s vašimi přepravci do vámi zvolených zemí a pojďme společně rychle do toho. Dnes již není problém dát balíček například v pondělí Zásilkovně v ČR a v úterý nebo ve středu je balíček doručován kdekoliv v Německu za cenu okolo 5 euro. To je jen jeden příklad přepravce z mnoha možností.
Samozřejmě i marketplace mají své proti. Platíte provize z prodejů. Rozjezd prodejů může být někdy pomalejší. Je to vysoce konkurenční prostředí. Reagovat na dotazy zákazníků a případné problémy musíte opravdu rychle a obratem.
Zákaznický servis, recenze zákazníků a hodnocení produktů jsou všechno fakta, která rozhodují o řazení vašich produktů ve vyhledávání.
A s čím umíme pomoci u nás v ecommeceSKY?
1
Máme a neustále zdokonalujeme zákaznickou podporu, která spravuje všechny Marketplace na jednom místě a dělá tak práci s tržišti daleko rychlejší, jednodušší a efektivnější.
2
Máme u nás v týmu specialisty pro jednotlivá tržiště. Jsme schopni profesionálně řešit jakékoliv Marketplace. Máme zkušenosti a máme znalosti. Na jakoukoliv otázku známe odpověď.
3
Jsme schopni a připraveni řešit i reklamu na tržištích. Umíme připravit analýzu produktu a potenciál například při nastavení PPC, slevových kupónů nebo jiné povolené reklamy.
4
Můžeme se domluvit na kompletní správě jednotlivých účtu a řešit po dohodě i zákaznickou podporu 24/7.
Trochu čísel na konec…
- Prodeje na online tržištích v roce 2020 představovaly 62% ze všech online prodejů.
- V roce 2019 to bylo jen 50% prodejů v online prostředí.
- Predikce uvádí růst i v dalších letech.
Je to obrovský potenciál pro prodejce a e-shopy, které působí zatím jen lokálně a nemají s expanzí zkušenosti. Vlastně i Heureka se začala transformovat ze srovnávače na Marketplace a ambice má veliké.
Chcete s něčím poradit? Máte nějaké otázky a neznáte odpovědi? Chcete probrat strategii?
Napište nám nebo zavolejte. Můžeme se potkat nebo jen pohovořit prostřednictvím nějaké online platformy. Se vstupem na jakékoliv internetové tržiště je spousta otázek. Vstup na marketpace a první prodeje vám mohou připadat jako složitá a dlouhá cesta. Nemusí to tak být. Je potřeba ale znát problematiku, vědět, co kdy kam proč a jak´. Hned na samém začátku je nutné si vzájemně ujasnit, že to myslíte dlouhodobě a vážně a není to pro vás jen nějaký pokus na 14 dní. To by opravdu nefungovalo. Za 14 dní tak stihneme profesionálně založit a podaří se nám veritifikovat nový prodejní účet. Další čas potřebujeme na správný listing produktů. I zde musíme pracovat se smysluplnými klíčovými slovy daného jazyku. Velkou váhu na všech marketplaces mají obrázky a jejich kvalita. Obrázek musí zaujmout. Zde obzvláště platí, že obrázek zasáhne emoci, možný zájem a oči nakupují. Umíme řešit kvalitně popis produktů, dokážeme zajistit překlad do jazyků států, které vás zajímají. Umíme pomoci s vymyšlením a nastavením logistiky z vašeho skladu až do domu zákazníka. To vše je nutné si na začátku projít, vydiskutovat, nastavit, rozdělit úkoly a pracovat na tom. Není to jednoduché, není toho málo ale stojí to za to!
KONTAKTUJTE NÁS
Obecný přehled služeb elektronického obchodování nikdy nestačí, aby se společnost rozhodla pro partnera. Pojďme si promluvit a zaměřit se na kompetence, které můžeme nabídnout pro váš obchodní úspěch.